Huisstijl

Algemene informatie

Met uw huisstijl presenteert uw bedrijf zich aan de buitenwereld. Een krachtige huisstijl is onderscheidend. Het staat ergens voor: voor kwaliteit, voor het eigene van een product of bedrijf, voor een merk. Een huisstijl kan worden gezien als een heel breed begrip. Sommige organisaties zien huisstijl alleen als een logo dat overal wordt gebruikt. Anderen zien het begrip huisstijl echter veel breder, als een corporate identity of corporate behaviour. Daarbij wordt ook de manier waarop mensen met elkaar om gaan en waarop klanten worden begroet gezien als de huisstijl.

^

Visuele identiteit

Een sterke visuele identiteit is een goed middel om de organisatie te positioneren. Organisaties investeren hierin om vertrouwen te winnen. Vertrouwen in de organisatie zelf en in de diensten en producten die ze aanbiedt. Voor zowel grote bedrijven en organisaties als kleine bedrijven en instellingen kan een met zorg gekozen huisstijl zeer nuttig zijn.

Wanneer we spreken over visuele identiteit, dan hebben we het over de schrijfwijze van de naam van de organisatie, eventueel het gebruik van een beeldmerk, het gebruik van vaste kleuren, van steeds hetzelfde lettertype, de vaste opmaak van drukwerk en de vaste indeling van brieven.

Het logo en de kleur kunnen op vele plekken terug komen. Huisstijldragers zijn onder andere het drukwerk, zoals briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, formulieren, rekeningen en brochures. Ook de naamborden, bewegwijzering, stands op tentoonstellingen, relatiegeschenken, vlaggen, koffiekopjes in de kantine, audiovisuele presentaties en het wagenpark zijn dragers van de huisstijl en kunnen bedrukt worden met het logo.

^

Corporate identity

Wie een huisstijl beschouwt als een eenvoudig recept om de buitenkant op te leuken of te verfraaien, ziet iets wezenlijks over het hoofd. Een effectieve huisstijl is nauw verbonden met de corporate identity. De corporate identity omvat de gehele identiteit van een bedrijf: de huisstijl. Deze wordt doorgevoerd in websites, visitekaartjes, gevellogo’s, briefpapier maar ook de houding tegenover klanten (bijv. formeel of juist informeel) valt onder corporate identity. Alles wat een bedrijf wil uitstralen; het complete visitekaartje in het eerste contact met een potentiĆ«le klant.

^

Waarom zou je een eigen huisstijl laten ontwerpen?

Eenheid in de visuele presentatie draagt bij aan een consistente visuele uitstraling, maar kan ook bijdragen aan kostenbesparing en aan de vorming en instandhouding van de identiteit van de organisatie. Een organisatie kan dus om vele verschillende redenen een (vernieuwde) huisstijl ontwerpen.
Een reden kan bijvoorbeeld een fusie of reorganisatie zijn, maar ook het nastreven van een moderner imago. Voor startende ondernemers is het belangrijk om een nieuwe huisstijl te laten ontwerpen om zo uw nieuwe onderneming als het ware een gezicht te geven, een eigen identiteit en uitstraling.

^

100% tevreden

Pas als u volledig tevreden bent met uw nieuwe huisstijl zijn wij dat ook. Mocht u daarom opmerkingen of vragen hebben, stel ze gerust!

Snelheid & service

Zonder daarbij aan kwaliteit in te binden tracht de Huisstijl starter u zo snel mogelijk van dienst te zijn door duidelijke communicatie en een goede planning.

Laten afdrukken

U kunt er voor kiezen om ook het drukken van de visitekaartjes, briefpapier en enveloppen over te laten aan de Huisstijl starter.

Contact

Heeft u vragen of opmerkingen?

T 06 - 42 81 22 32
E info@huisstijlstarter.nl